Lata 80-talister.

Bland umgdomar mellan 18-25 står är arbetslösheten skit stor nu för att vara exakt.
Det är så illa att vi är bland de länder som har mest ungdoms arbetslöshet i världen. SICKNESS!


"starta eget företag" tjatar en medelålders ful gubbe om. "Men Ingvar kamprad började med att cykla omkring och sålde  möbler" (Ikeas grundare, felstavat är det säkert men ni fattar vem jag menar.)
Men allvarligt? Är inte Ikea-Ingvar ett undandag OM NÅNTING? 
"Flytta till Usa då" fortsätter samma gubbe. Det är ju iofs en bra idé.
Bara stäppa allt och sticka. Ta jobb som servitör eller what ever. Men lite läskigt bara. Men de är ju bara spännande !
Starta eget (återigen samma gubbe) var ett annat tips. (Ja, vaddå är du med mig Sussie? ;) 


Kompletera era betyg säger Arbetsförmedlingens tales-kvinna, och DET är precis vad jag ska göra/gör.
år 2012 spås därremot spås bli ett väldigt bra år. Och DET ser jag verkligen fram emot! =)

Det sades också att vi 80-talister har för höga förväntningar o drömmer för mkt o inte ser verkligheten.
Vad är de för fel med drömmar? utan dom kommer man ju INGENSTANNS! 

  
Hej min nya företagarkollega! ;)

Kommentarer
Postat av: SussieK

Jasså du så du har planerat vår framtid förstår jag.. ^^ Vi får snacka mer om det där tror jag ;P

2009-04-23 @ 15:07:16
URL: http://sussiek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0